کوهستان

آقای سهیل جمالی از دوستان و همنوران خونگرم و خوب و صمیمی اسدآبادی است که در شهریور ماه امسال به اتفاق سه تن دیگر از همنوردان ارجمند موفق به صعود قله کازبک در گرجستان شدند. این پیروزی را بدیشان تبریک عرض می کنیم.

تاریخ انجام برنامه : 10 الی 23 شهریور 1392

سرپرست برنامه : آقای سهیل جمالی

مسئول فنی برنامه : آقای احمد بختیاری

نفرات شرکت کننده در برنامه : آقایان سهیل جمالی , احمد بختیاری , روح الله عبدی و رسول محمودی

برنامه را در روز شنبه 1392.06.10 ساعت 14.30 آغاز کردیم و شب به شهرستان ماکو رسیده و آنجا استراحت کردیم .

یکشنبه 1392.06.11

صبح از شهرستان ماکو به سمت شهر مرزی بازرگان حرکت کرده که درحوالی ساعت12 در شهر بازرگان مشغول کارهای گمرکی شدیم که تا یک بعد ظهر به طول انجامید و ساعت 2 بعد از ظهر به وقت ایران وارد کشور ترکیه شدیم سعی کردیم که در کشور ترکیه توقف طولانی نداشته باشیم و حرکت خود را بی وقفه به سمت شهر والی (که شهری مرزی میان کشور ترکیه و گرجستان هست ) ادامه داده و حدود ساعت 23 وارد کشور گرجستان شدیم وشب را در شهر زیبای برژومی استراحت کردیم .

تاریخ انجام برنامه : 10 الی 23 شهریور 1392

سرپرست برنامه : آقای سهیل جمالی

مسئول فنی برنامه : آقای احمد بختیاری

برنامه را در روز  شنبه 1392.06.10 ساعت 14.30 آغاز کردیم و شب به شهرستان ماکو رسیده و آنجا  استراحت کردیم .

یکشنبه 1392.06.10

صبح از شهرستان ماکو به سمت شهر مرزی بازرگان حرکت کرده که درحوالی ساعت12 در شهر بازرگان مشغول کارهای گمرکی شدیم که تا یک بعد ظهر به طول انجامید و ساعت 2 بعد از ظهر به وقت ایران وارد کشور ترکیه شدیم سعی کردیم که در کشور ترکیه توقف طولانی نداشته باشیم و حرکت خود را بی وقفه به سمت شهر والی (که شهری مرزی میان کشور ترکیه و گرجستان هست ) ادامه داده و حدود ساعت 23 وارد کشور گرجستان شدیم  وشب را در شهر زیبای برژومی استراحت کردیم .

دوشنبه 1392.06.11

صبح از شهر برژومی  به سمت  شهر زیبای مستیا جهت صعود به قله فنی 4750 متری اوشبا که در غرب کشورگرجستان واقع است حرکت می کنیم پس از عبور ازمناطق زیبای  کوهستانی که پوشیده از درختان سرسبز  و کوه های پربرف بود شب به منطقه مستیا رسیده و شب در گمینگی به سر بردیم .

سه شنبه 1392.06.12

از مستیا به سمت روستای اوشگولی ( روستایی که از نظر یونسکو دومین روستای زیبای قاره اروپا به شمار می آید) و در دامنه قله زیبای آشخاری بلند ترین قله گرجستان و قله اوشبا فنی ترین قله سلسله قفقازی  واقع گردیده حرکت می کنیم. در روستای اوشگولی به دنبال راهنما برای صعود به قله اوشبا هستیم که به علت شرایط جوی نامساعد تمام تیم های که قصد صعود به قله اوشبا را داشتن منصرف شده بودن در ضمن صعود به قله اوشبا که از دوقله به ارتفاع 4650 و  4750 متر ار سطح دریا می باشد حداقل به 10 روز زمان وهمچنین  احتیاج به توانایی های بالا ی  سنگ نوردی دارد.  مانیز از صعود به قله اوشبا منصرف شده و مسیر خود را به سمت کوه کازبک تغییر داده از روستای اوشگولی به سمت شهر  زوقدیدی رفته و شب در آنجا گذراندیم.

پنجشنبه 1392.06.14

صبح به سمت شهر مستختا پایتخت باستانی گرجستان  و از آنجا به سمت روستای کازبک حرکت کردیم  و شب را در هتلی اقامت کردیم.

جمعه 1392.06.15

با اتفاق دوستان و دیگر کوهنوردان خارجی که تعدادشان درمنطقه زیاد است  با گرفتن یک ماشین کرایه و طی  مسیر خاکی تا  کلیسای(گرگتی) که در دامنه قله کازبک قرار داد می رویم .و در ساعت 9.30  حرکت خود را با کوله های سنگین به سمت پناهگاه آغاز می کنیم  و در ساعت 18.30 به پناهگاه می رسیم  کمی استراحت می کنیم و قصد داریم که با چند تیم(که از گرجستان و آلمان و..) ساعت 2.30 شنبه به قله صعود کنیم. بنابر این به استراحت و خوردن غذا مشغول می شویم و شب را در پنا هگاه می گذرانیم  جهت خوابیدن  بابت  هر نفر 25 لاری (لاری پول رایج گرجستان که هرلاری معادل 2010 تومان می باشد) جهت نگهداری کوله پشتی 20 لاری  و چادر بیرون پنا هگاه، چادری 10 لاری  هزینه باید پرداخت شود.

شنبه 1392.06.16

ساعت 2 بامداد از خواب بیدار شدیم که آماده صعود به قله شویم که با توجه به شرایط بد جوی برنامه صعود تیم ها ی مختلف  منتفی می شود و دوبار در یناهگاه به خواب و استراحت می پردازیم. در ساعت نزدیکی ظهر هوا مساعد تر می شود و ما در  ساعت 12 با برداشتن وسایل کافی  از پناهگاه خارج شده و پس حدود 5 ساعت کوهپیمایی  در ارتفاع حدود 4200 متر چادر خود را برپا کرده و یک ساعت نیز به ارزیابی منطقه پرداخت و شب را در هوای حدود 40 - درجه سانتی گراد در چادر به صبح می رسانیم.

یک شنبه 1392.06.17

امروز صبح هوا نسبتا خوب است آسمان صاف می باشد  دمای هوا نیز حدود 25 - درجه سانتیگراد می باشد ساعت 7 حرکت خود را به سمت قله آغاز کرده  در حین صعود یک تیم دو نفره گرجستانی را می بینیم که از زیر قله به علت شرایط سخت جوی برگشته بودن ولی ما همچنان به حرکت خود ادامه داده که در ساعت 11 بود که در نیمه های  مسیر با رئیس جمهور میخائیل ساکاشویلی پرزیدنت وقت گرجستان و معاون رئیس جمهور روسیه تا فتح اورست کوچک همنورد شدیم  (ریس جمهور تعداد همراهانشان به وسیله هلکوپتر تا ارتفاع 4200 متر از سطح دریا آورده شده بودن ). در ضمن 200 متر پایانی  مسیر زیر قله که یک شیب 60 تا 70 درجه یخ زده بود  آقای بختیاری برای اطمینان بیشتر مسیر را ثابت گذاری می کند و در ساعت 14 به قله رسیدیم ( سرعت باد 70 کیلومتر بر ساعت و دما نیز 27 - درجه سانتیگراد می باشد) ودر قله عکسی به یادگار می گریم  و یاد وخاطره دوستان عزیزمان سعید فریدونی و محمد رضا مطلبی(که در حادثه بهمن 1390 در کوه کرکس جان به جان آفرین تسلیم کردن) گرامی می داریم.

((گرامی می داریم یاد و خاطره همنوردان عزیزمان، را در هر صعود و فرودی و هر گاه بر فراز قله ای می ایستیم سکوتی می کنیم فراتر از فریاد تا صدایمان نلرزد وبغضمان نشکند.))

و در نزدیکی های ساعت 15 از قله به سمت چادرمان برمی گردیم در ساعت 19در کنار چادر هستیم یک ساعت استراحت کرده  و چادر وسایل را جم وجور می کنیم ساعت 20 به سمت پناهگاه حرکت می کنیم و ساعت 22.30 دقیقه به پناهگاه می رسم جای برای استراحت نمانده است  به علت خستکی و سردی هوا  از زدن چادر منصرف می شویم و در یکی از انبارهای پناهگاه که کثیف می باشد آن را تمیز کرده و شب را در آن انبار گذراندیم .

دوشنبه 1392.06.18

صبح  یادبودی که عکس دوستانمان سعید فریدونی و محمد رضا مطلبی را دادشت در سالن غذا خوردی پناهگاه نصب کردیم .از پناهگاه  به سمت روستای کازبک حرکت کرده  وشب را در هتل اقامت کرده . و از روستای کازبک قصد بازگشت به دیار خود کرده .

جمعه 1392.06.22

بعد از دیدار شهر های مختلف  وجاهای دیدنی کشور کرجستان و ترکیه در حدود ساعت 18 وادر خاک ایران شدیم ساعت 23 تبریز بودیم در تبریز استراحت کرده  وسپس به سمت دیارمان اسدآباد حرکت کردیم

شنبه 1390.06.23

ساعت 7صبح به اسدآباد رسیده  و با استقبال گرم دوستان ، اعضای خانواده و دیگر همشهریان مواجه شدیم که خستگی سفرو صعود را  از تن ما بیرون برد .

با آرزوی صعود های موفق برای همه دوستان و کوهنوردان ایران زمین

در پایان از حمایتهای کلیه کوهنوردان و اعضای باشگاه کوهنوردی باران که همه جانبه تیم را در راه صعود یاری نمودن ممنون و سپاس گزار هستیم

سهیل جمالی   09188162619   جهت راهنمایی به دوستان مشتاق..

به نقل از وبلاگ باران: گزارش صعود به قله 5047 متر کازبک به یاد سعید فریدونی و محمد رضا مطلبی باتفاق رئیس جمهور گرجستان

[ شنبه ۱۳٩٢/٧/٢٠ ] [ ٦:٢۳ ‎ب.ظ ] [ فروود ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم لطف ها می کنی ای خاک درت تاج سرم ای نسیم سحری بندگی من برسان گو فراموش مکن وقت دعای سحرم