کوهستان

صعود پائیزی قزل ارسلان با شگوه

جمعه 11 آذر ماه با تعیین برنامه قبلی توسط اقای اسدی به اتفاق سه تن از دوستان (آقای سید محمود اسدی, و دو تن از قهرمانان خوب و ارزنده سنگنوردی استان همدان به اسامی آقای بهنام خانیان و آقای میلاد ضیایی و بنده) عازم روستای وهنان شدیم متاسفانه اقای محمد ویسی(پدر آوانگارد)در محل قرار حاضر نشدند.اقای میلاد ضیایی برای اولین باری بود که قزل را صعود می کردند.

امسال با توجه به بارشهای خوب باران و برف پائیزی منطقه به شگل سالهای دور گذشته سیمای زمستانی گرفته است.با توقف و پارک ماشین در محل روستا از مسیر باغها تقریبا در ساعت 30/7دقیقه راهپیمای به سمت کوه را آغاز کردیم.

در محل انتهای جاده خاکی عشایری از مجاور باغهای زیبای منطقه روستای وهنان منتهی به کوهستان باشگوه و قله مخروطی قزل ارسلان با دو اتومبیل متوقف شده روبرو گردیدیم ,که حاکی از حضور عده ای دیگر از کوهنوردان در منطقه بود .

و پس از ورود به دره منتهی به جانپناه قزل ارسلان از دور تعداد هفت نفر از کوهنوردان را که با فاصله تقریبی 1 ساعت جلوتر از گروه ما در حال حرکت بسوی جانپناه مشاهده کردیم و در هنگام پیمودن آخرین مسافت به جانپناه, ان گروه هفت نفری بعد از استراحت  با حرکت  از مسیر دهلیز مجاور قیف عازم قله بودند.

و در این هنگام نیز با  یک گروه 4 نفری از کوهنوردان آزاد همدان مواجه شدیم که پس از صرف صبحانه در حال مراجعت بودند.

مسیر صعود تیم 7 نفره و افراد صعود کننده قابل تشخیص است.

تیم ما  در یک هوای مناسب بعد از صبحانه و یک توقف بسیار طولانی از مسیر  صخره ای تیغه ها رهسپار قله شد. با استفاده از ابزار و نصب میانی و برپایی کارگاه و حمایت یکدیگر به روش کلاسیک و با روند سرعت متوسط معمولی و هماهنگی کامل موفق به انجام یک صعود در زمان ساعت 4 بعد از ظهر  در این روز شدیم.

انجام مراحل  فرود تیم 7 نفره

پس از توقف و تغذیه و استراحت مختصر و عکاسی, با توجه به زمان کم با سرعت از مسیر دهلیز منتهی به قیف و راه متعارف صعود تابستانی فرود خود را با استفاده از یک حلقه طناب نمره 9 و دو قطعه طناب 7 میلیمتری با استفاده از تعداد سه رول  که در طی سالهای اخیر توسط دوست و مربی ارجمند آقای حمید قهرمانی نصب شده است اغاز کردیم.

پس از طی مسافت تقریبی دو طول و نیم  فرود از دهلیز با سرعت و تندی بقیه مسیر را با رعایت جوانب ایمنی از کنار تیغه ها و سنگهای مجاور قیف طی نموده. و بقیه راه را از مسیر تیم 7 نفره که قبل از ما صعود کرده بودند ادامه دادیم. و پیش از ساعت 6 عصر به جانپناه رسیدیم.

با آرزوی صحت و سلامتی و توفیق روز افزون برای همه دوستان عزیز و ارجمند.

[ شنبه ۱۳٩٠/٩/۱٢ ] [ ٥:۳٠ ‎ب.ظ ] [ فروود ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم لطف ها می کنی ای خاک درت تاج سرم ای نسیم سحری بندگی من برسان گو فراموش مکن وقت دعای سحرم