کوهستان

قزل ارسلان

معرفی قله قزل ارسلان  

با توجه به علاقه زیادی که کوهنوردان منطقه و کشور به صعود زمستانی به قله قزل ارسلان نشان می دهند، پیشکسوت کوهنوردی کشور، جناب آقای عزت الله برق لشگری اقدام به نوشتن متنی برای شناخت مسیرها و آشنایی کوهنوردان با این قله زیبا نموده اند.کوهنوردان گرامی را به خواندن قسمتی از این متن دعوت می نماییم.

این قله زیباترین، باشکوهترین و فنی ترین قله در رشته کوه الوند واقع در استان همدان است. کوهها ثروت بیکران این دیار هستند، از وجود کوههاست که پهنه گسترده پایین دست زیباست. و زندگی و آب در آن جریان دارد، و هزاران نفر چشم به برف تل انبار شده این کوهها دوخته اند تا برای آنها در سال جدید برکت به ارمغان آورد تا زندگی تداوم داشته باشد . قله قزل ارسلان در شمال غربی رشته کوه الوند به ارتفاع 3350 متر از سطح دریا، آخرین قله بلند این رشته کوه می باشد حدوداً در شمال غربی این قله، روستای وهنان و در جنوب شرقی آن روستای وردآورد قرار دارد. از سمت شرق در ادامه خط الرأس به گردنه بین این قله و قله دائم برف و از سمت غرب در ادامه خط الرأس به گردنه بین این قله شکوهمند و گردنه مابین روستای وهنان و وردآورد می رسیم.

برای دریافت ادامه متن کلیک کنید.

ادامه مطلب
نویسنده : فروود : ٤:٢٤ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱۳٩٠/۱/۱٧
Comments نظرات () لینک دائم

استفاده از هواپیمای شخصی در ایران آزاد میشود

استفاده از هواپیمای شخصی در ایران آزاد می‌شود؟

 

http://www.shahrvand811.com/index.php?option=com_content&task=view&id=923&Itemid=2

      با توجه به این‌که بخش هوایی بخش بسیار منضبطی است، برای پرواز این نوع هواپیماها نیاز به مجوز است. مسیر و ارتفاع و دیگر اطلاعات پرواز باید از قبل مشخص شود تا مجوزهای لازم برای پرواز هواپیمای شخصی داده شود. در غیر این صورت مجوز پرواز بلافاصله لغو می‌شود

 

ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان صنایع هوایی ایران از برنامه‌ریزی برای استفاده از هواپیماهای شخصی در کشور برای سفرهای کوتاه بین‌شهری خبر داد.

 

 منوچهر منطقی، امروز در این باره توضیح داد: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان استفاده از هواپیماهای شخصی مورد توجه قرار گرفته و دنیا به سمت استفاده از این نوع هواپیما گام برداشته است.

 

وی افزود: با توجه به این‌که بخش هوایی بخش بسیار منضبطی است، برای پرواز این نوع هواپیماها نیاز به مجوز است. مسیر و ارتفاع و دیگر اطلاعات پرواز باید از قبل مشخص شود تا مجوزهای لازم برای پرواز هواپیمای شخصی داده شود. در غیر این صورت مجوز پرواز بلافاصله لغو می‌شود.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا پرواز هواپیماهای شخصی در کشور همانند بخش خودرو با تصادفات متعددی روبرو نخواهد شد؟ توضیح داد: اگر ضوابط در راهنمایی و رانندگی جدی گرفته شود و مردم هم درست آموزش ببینند و بدانند به نفع خودشان و دیگران است که قوانین را رعایت کنند، مطمئن باشید رانندگی ما هم بهتر خواهد شد. در عرصه‌ هوایی نیز چنین وضعیتی حاکم است و حتی سختگیرانه‌تر.

 

منطقی درباره هواپیماهای شخصی که مقدمات استفاده از آن‌ها در کشور در حال فراهم شدن است، گفت: شرایط پرواز با هواپیماهای کوچک به نسبت هواپیماهای مسافربری راحت‌تر بوده و به آموزش‌های کمتری نیاز دارد.

 

این مقام مسوول با بیان این‌که برای پرواز با هواپیماهای کوچک کافی است که فرد تنها از سلامت عمومی برخوردار باشد، عنوان کرد: این نوع هواپیماها بیشتر برای مسافرت‌های بین‌شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند، نه درون شهری. همچنین از مصارف این نوع هواپیماها می‌توان به گردشگری و سفر‌ به استان‌هایی اشاره کرد که کمتر به آن‌ها پرواز انجام می‌شود.

 

وی قیمت هواپیماهای کوچک را بین 80 تا 100 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در هر فرودگاه بخش خدمات پس از فروش این نوع هواپیماها ایجاد می‌شود. هزینه‌ی تعمیر و نگهداری هواپیماهای شخصی نیز در صورت استفاده حداکثری ماهانه حدود 250 هزار تومان است، اما در صورت استفاده کمتر، این هزینه حدود 500 هزار تومان در سال می‌شود.

 

منطقی با اشاره به این‌که برای استفاده از هواپیمای شخصی در کشور نیاز به هماهنگی با سازمان‌های مختلف از جمله سازمان هواپیمایی کشور است، افزود: در این زمینه با سازمان گردشگری وارد مذاکره شدیم و قرار شد در نوروز امسال در دو منطقه در کشور به صورت آزمایشی از هواپیمای شخصی استفاده شود و در مجموع در سال 1390 در بیش از 20 نقطه این کار آغاز خواهد شد.

 

وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، توضیح داد: تمام کشورهای دنیا در این عرصه فعالند، ولی آن‌هایی که وارد صنایع هوایی شده‌اند، فعال‌تر عمل کرده‌اند. در این زمینه می‌توان به کشور برزیل اشاره کرد که هم‌اکنون چهارمین تولیدکننده هواپیما در جهان است. این کشور فرهنگ هوایی را در کشورش ایجاد کرده و نخبگان را نیز در این عرصه جذب کرده است. می‌توانم بگویم مدل ما در عرصه صنایع هوایی و استفاده از هواپیماهای شخصی بر اساس مدل برزیل است.

 

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی ایران اضافه کرد: در برخی کشورها سرانه هواپیمای شخصی یعنی تعداد این نوع هواپیماها در هر یک میلیون نفر به 900 فروند می‌رسد، در حالی که این رقم در ایران 0.9 است که رقم بسیار پایینی محسوب می‌شود؛ اما کشور در این زمینه پتانسیل‌های فراوانی دارد. ضمن این‌که چین هم در این عرصه فعال شده و قرار است تا سال 2020 اتوبان‌های هواپیمایی در این کشور به کمک آمریکا ایجاد شود.

 

نویسنده : فروود : ٥:۳٠ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱۳٩٠/۱/۳
Comments نظرات () لینک دائم

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم لطف ها می کنی ای خاک درت تاج سرم ای نسیم سحری بندگی من برسان گو فراموش مکن وقت دعای سحرم
نويسندگان
لینک دوستان
موضوعات وب
پيوندهای روزانه